Plakat design: Tips til den gode plakat

I har den bedste idé og et gennemført koncept. I mangler bare at fortælle folk, at jeres projekt sker. Men de sociale medier boomer med tilbud, så hvordan får I fortalt dem, I gerne vil have til at deltage, hvor fedt netop jeres arrangement er?
Julie Meldgaard Smidt - Klogere End Corona
Klogt hoved: Julie Meldgaard Smidt & Frontløberne

Det skal du være opmærksom på, når du laver plakat design.

Plakat design behøver ikke at være svært med redskaber som Gimp eller Canva, men det er godt med en huskeliste, når man laver plakater. Det er nemlig en klassiker at bruge penge på at trykke plakater til et event og så få kommentarer som: “Fed plakat til projektet, I får det til at se spændende ud! …Men hvornår foregår det? Og hvor?”ARGH! Der mangler dato og sted!

Det er let at glemme de mest basale ting, hvilket er pænt surt, når man gerne vil have folk med til ens arrangement. I vil gerne undgå at skulle klistre ekstra info på jeres plakater, når de er trykt, så derfor har vi lavet en guide til en plakat, der indeholder al den info, deltagerne har brug for.

Must have til plakat design og den gode plakat

Den gode plakat indeholder:

  1. Dato
  2. Tid
  3. Sted
  4. Logo
  5. Titel
  6. Samarbejdspartnere (sponsorer)
  7. Pris

“Det er selvfølgelig jer, der bestemmer hvordan jeres markedsføring skal se ud. Men det er sjovere at tage bevidste fravalg end at overse noget.“

Julie Meldgaard Smidt & Frontløberne​ Tweet

Det er selvfølgelig jer, der bestemmer hvordan jeres markedsføring skal se ud. Men det er sjovere at tage bevidste fravalg end at overse noget.

Når I laver en plakat, skal I overveje, hvad I ellers ser i byrummet. Hvordan kan jeres plakat skille sig ud? Kan I eksperimentere med et specielt plakat design til toiletdørene på den lokale skole, eller skal de hænge som et menukort i kantinen?

Bonus boks

Støt de kloge hoveder

  • Om Det Kloge Hoved: Julie er en engageret ildsjæl og en del af Frontløberne, der er en åben projektplatform for unge kulturskabere mellem 16-35 år. Hun har bl.a. været med til at skrive projekthåndbogen og skabt et have af kulturprojekter i Århus og omegn.
  • Hvordan kan du hjælpe: Julie har sammen med Frontløberne og deres brugere samt TuborgFondet lavet en fantastisk guide til håbefulde unge projektmagere, der hedder Projekthåndbogen. Check den ud!

Seneste redskaber

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Hvad er du god til?

Tilføj dit bidrag, bliv én af de kloge hoveder og vær med til at hjælpe andre med at gøre en forskel.
Gør en forskel

Rettelser eller tilføjelser til artiklen?

Vær med til at skabe en Wikipedia til at gøre en forskel
Open source

Relaterede redskaber

Skab ringe i vandet

Historiefortælling som markedsføringsredskab

I har den bedste idé og et gennemført koncept. I mangler bare at fortælle folk, at jeres projekt sker. Men de sociale medier boomer med tilbud, så hvordan får I fortalt dem, I gerne vil have til at deltage, hvor fedt netop jeres arrangement er?

Læs mere
Skab ringe i vandet

De 10 bud på kreativ og alternativ markedsføring

I har den bedste idé og et gennemført koncept. I mangler bare at fortælle folk, at jeres projekt sker. Men de sociale medier boomer med tilbud, så hvordan får I fortalt dem, I gerne vil have til at deltage, hvor fedt netop jeres arrangement er?

Læs mere
Skab ringe i vandet

Visuel identitet: Skab en levende kommunikation

I har den bedste idé og et gennemført koncept. I mangler bare at fortælle folk, at jeres projekt sker. Men de sociale medier boomer med tilbud, så hvordan får I fortalt dem, I gerne vil have til at deltage, hvor fedt netop jeres arrangement er?

Læs mere
Portfolio Tags
Modtag nye redskaber i din indbakke