Historiefortælling som markedsføringsredskab

I har den bedste idé og et gennemført koncept. I mangler bare at fortælle folk, at jeres projekt sker. Men de sociale medier boomer med tilbud, så hvordan får I fortalt dem, I gerne vil have til at deltage, hvor fedt netop jeres arrangement er?
Julie Meldgaard Smidt - Klogere End Corona
Klogt hoved: Julie Meldgaard Smidt & Frontløberne

Hvorfor er historiefortælling vigtigt?

Når I er ved at have styr på de praktiske detaljer og har fået aftaler i hus, skal I huske, at projektet i bund og grund stadig er en idé i jeres egne hoveder. For jeres kommende deltagere ved ikke noget om projektet, og hvad det går ud på, før I fortæller dem det. Derfor er det afgørende, hvordan I kommunikerer omkring projektet, så I får dets udtryk og budskab ud.

Kernespørgsmål til at gå igang med historiefortælling

— Hvad vil I fortælle?

— Hvorfor vil I fortælle det?

Når I har styr på, hvad I vil fortælle, kan jeres kommunikationsansvarlige lave en plan for, hvad I skal kommunikere ud hvornår. Hvad er det vigtigt, at folk ser på hvilke tidspunkt? Hvad skal de vide før, under og efter projektets afvikling?

“Lav en prioriteret liste, for det er sjældent, at I kan nå alt det, I gerne vil.“

Julie Meldgaard Smidt & Frontløberne​ Tweet

Noget af materialet kan I måske udarbejde på forhånd, som eksempelvis et Facebook-opslag og nogle mails, så I ikke behøver at sidde med det lige op til afviklingen. Lav en prioriteret liste, for det er sjældent, at I kan nå alt det, I gerne vil.

Hvis I kan, er det fantastisk at bruge jer selv i forbindelse med historiefortælling. Det kan være via en video eller et billede med tekst, der viser hvem, I hver især er og hvorfor I synes, at arrangementet er fedt.

Bonus boks

Støt de kloge hoveder

Seneste redskaber

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Hvad er du god til?

Tilføj dit bidrag, bliv én af de kloge hoveder og vær med til at hjælpe andre med at gøre en forskel.
Gør en forskel

Rettelser eller tilføjelser til artiklen?

Vær med til at skabe en Wikipedia til at gøre en forskel
Open source

Relaterede redskaber

Skab ringe i vandet

De 10 bud på kreativ og alternativ markedsføring

I har den bedste idé og et gennemført koncept. I mangler bare at fortælle folk, at jeres projekt sker. Men de sociale medier boomer med tilbud, så hvordan får I fortalt dem, I gerne vil have til at deltage, hvor fedt netop jeres arrangement er?

Læs mere
Skab ringe i vandet

Visuel identitet: Skab en levende kommunikation

I har den bedste idé og et gennemført koncept. I mangler bare at fortælle folk, at jeres projekt sker. Men de sociale medier boomer med tilbud, så hvordan får I fortalt dem, I gerne vil have til at deltage, hvor fedt netop jeres arrangement er?

Læs mere
Skab ringe i vandet

Plakat design: Tips til den gode plakat

I har den bedste idé og et gennemført koncept. I mangler bare at fortælle folk, at jeres projekt sker. Men de sociale medier boomer med tilbud, så hvordan får I fortalt dem, I gerne vil have til at deltage, hvor fedt netop jeres arrangement er?

Læs mere
Portfolio Tags
Modtag nye redskaber i din indbakke