Brug åndedrættet til at sætte farten ned og opnå indre ro med yoga

Anemone giver gode forklarer, hvordan du kan få den indre ro tilbage ved at få styr på åndedrættet
Find den Indre Ro - Klogere End Corona
Anemone - Klogere End Corona
Klogt hoved: Anemone Auora

Åndedrættet er vejen til indre ro og sundhed

Har du glemt din indre ro? Mange taler om hvad vi skal gøre for at have et sundt immunforsvar, alle de frugter og vitaminer vi skal spise, at vi skal gå med maske og have håndsprit. Meget er godt for at holde virussen ude og undgå at den spreder sig.

Men jeg er her for at huske dig på at du kan gøre nok så meget, men hvis det er frygtbaseret kan din krop ikke tage imod healing. I en tid hvor frygt er blevet en følelse, der spredes gennem medier og sociale medier, hvor vi ikke kan komme på arbejde og vores hverdag er markant forandret kan det være svært at få trukket vejret helt ned i maven. Den indre ro udebliver.

Når vores frygt respons aktiveres i hjernen og nervesystemet trækker vi naturligt vejret mere overfladisk – hurtigt og let. Dette sker når sympaticus hjernen er mest aktiv. Dette påvirker vores søvn, fordøjelse og udrensning negativt. Vi er hele tiden ekstra opmærksomme. Det kan medføre problemer med tankemylder, stress, katastrofetanker, smerter, søvn- og fordøjelsesproblemer.

"Vi er hele tiden ekstra opmærksomme. Det kan medføre problemer med tankemylder, stress, katastrofetanker, smerter, søvn- og fordøjelsesproblemer.“

Tid til dig selv og indre ro 

Derfor, når frygten kommer: Stop op, tag din hånd ned til navlen, træk vejret helt ned i maven 3 gange og pust ud gennem munden. Dette aktiverer dit parasympatikus-hjerne, den del af din hjerne, som hjælper din indre ro, afslapning og afstresning, samt automatisk aktiverer din naturlige nattesøvn og fordøjelse.

I naturen er intet forandret, solen står stadig op og går ned, blomsterne springer ud og foråret kommer frem. Selvom dit eget liv måske er forandret er den naturlige cyklus er naturen her stadig. Dette er en mulighed for at være god mod dig selv. Sæt dig og mærk din egen forbindelse med naturen, som altid er til stede.

Bonus boks

Støt de kloge hoveder

  • Om Det Kloge Hoved: Anemone er ergoterapeut og yin yoga lærer.
  • Hvordan kan du hjælpe: Støt hende og giv dig selv en god ny yoga vane ved at tilmelde dig hendes 21-dages yoga-session

Seneste redskaber

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Hvad er du god til?

Tilføj dit bidrag, bliv én af de kloge hoveder og vær med til at hjælpe andre med at gøre en forskel.
Gør en forskel

Rettelser eller tilføjelser til artiklen?

Vær med til at skabe en Wikipedia til at gøre en forskel
Open source

Relaterede redskaber

Portfolio Tags
Modtag nye redskaber i din indbakke